Interprint kupił rosyjską spółkę

Interprint z Arnsberga przejął od Coveright Surfaces Group i ich partnera joint-venture Jacobs Trading Ltd rosyjską filię OOO Coveright RUS. Transakcja została zatwierdzona przez rosyjską agencję antymonopolową.

Długoterminowe porozumienie o licencji know-how gwarantuje, że Coveright RUS będzie kontynuować produkcję całego swojego dotychczasowego asortymentu. W ten sposób zagwarantowano również wysoką jakość, której oczekują klienci w Rosji i krajach Wspólnoty Niepodległych Państw.

Frank Schumacher, Dyrektor Zarządzający Interprint, jest zadowolony z przejęcia rosyjskiej spółki i traktuje je jako inwestycję, która otwiera możliwości poszerzenia zakresu usług oferowanych przez Interprint. - Cieszymy się, że wspaniałe relacje biznesowe między zakładami w Samarze i Jegoriewsku mogą się teraz oprzeć na nowej podstawie - powiedział Schumacher.

David Miers, Dyrektor Naczelny Coveright Group, uważa, że umowa stwarza doskonałą sposobność dla dalszego rozwoju biznesu w Rosji. - Interprint od lat jest solidnym partnerem Coveright RUS. Klienci z całego regionu skorzystają na tej ‘fuzji’ kompetencji obu przedsiębiorstw i naszej ofercie rozwiązań przygotowanych na indywidualne zamówienie - stwierdził Miers.

Grupa Coveright to wiodący producent papieru impregnowanego używanego do wykańczania powierzchni meblowych, podłóg laminowanych, budynków, produktów drewnopochodnych oraz pojazdów mechanicznych. Główna siedziba firmy mieści się w Essen w Niemczech. Oprócz filii w Rosji, grupa posiada inne zakłady produkcyjne w Europie i Ameryce. Jej partner joint-venture, Jacobs Ltd, jest holdingiem działającym w różnych branżach w Rosji.

Grupa Interprint należy do Wrede Industrieholding z Arnsberga i jest jednym z wiodących producentów papieru dekoracyjnego. Papier dekoracyjny Interprint zdobi powierzchnie licznych produktów drewnopochodnych, wykorzystywanych w produkcji mebli i podłóg laminowanych bądź używanych do wystroju wnętrz. Główna siedziba Interprint znajduje się w Arnsbergu (Niemcy), ale firma zaznacza swą obecność na rynku światowym poprzez zakłady w Rosji, Polsce, Włoszech, Malezji, Chinach i USA.

Interprint wśród stu czołowych niemieckich innowatorów
Lothar Späth wręczył firmie Interprint certyfikat jakości „Top 100” w uznaniu pionierskiego charakteru jej działalności. Firma produkująca papier dekoracyjny z siedzibą w Arnsbergu szczyci się zapewnianiem swoim pracownikom optymalnych warunków pracy promujących kreatywność i jakość.

Zmotywowani i obdarzeni wyobraźnią pracownicy, innowacyjne produkty oraz pomysłowe koncepcje marketingowe - Interprint za swój nastawiony na sukces, innowacyjny system zarządzania otrzymała nagrodę „Top 100”, przyznawaną corocznie najbardziej innowacyjnym przedsiębiorstwom w Niemczech przez jury składające się z przedstawicieli branży. Interprint uzyskał szczególne uznanie w kategoriach „klimat innowacji” oraz „innowacyjne procesy i organizacja”.

Uniwersytet Ekonomiczny w Wiedniu przeprowadził trwające kilka miesięcy badania, w trakcie których oceniono „zachowanie innowacyjne” 248 średnich przedsiębiorstw w Niemczech. Stu najlepszych z nich będzie mogło posługiwać się tytułem jakości „Top 100” przez okres jednego roku. Interprint otrzymał nagrodę nie tylko w uznaniu dla wysokiej klasy systemu zarządzania, lecz także dla licznych programów motywacyjnych i szkoleniowych dla pracowników. Motywacja ponad 330 osób zatrudnionych w kwaterze głównej firmy w Arnsbergu jest wysoka: zespół interdyscyplinarny bada najpierw wszystkie koncepcje poprawy działania firmy zgłoszone i przedłożone przez pracowników. Osoby, których propozycje są wprowadzane w życie, nie tylko otrzymują premię finansową, ale również są przedstawiani w publikacjach będących w obiegu wewnątrz firmy. W momencie przyjęcia propozycji, zostaje ona dopracowana w ramach projektu zgodnie z jasno określoną procedurą. Szczegółowy plan określa krok po kroku przebieg każdego projektu.

Niewiele przedsiębiorstw poświęciło tyle uwagi procesom innowacyjnym, ile specjaliści od druku z Arnsberga. W Interprint nic nie jest przypadkowe: począwszy od początkowej koncepcji, a skończywszy na ostatnim szczególe w zarządzaniu projektem. To tylko jedna z przyczyn, dla których firma ta stała się wiodącym dostawcą papieru dekoracyjnego na skalę międzynarodową. „Wspaniałe pomysły, które wzbudzają zainteresowanie na rynku nie rosną na drzewach. Są one głównym punktem zainteresowania w naszej codziennej pracy i jesteśmy niezwykle szczęśliwi, że nasze wysiłki zostają teraz docenione”, mówi Holger Dzeia, Dyrektor Zarządzający Interprint. „Korzyść klienta jest w centrum naszych wszystkich wysiłków. Uważnie słuchamy, wykrywamy problemy i wypracowujemy ich rozwiązania – to jest podstawą nowych pomysłów. Przed nami nadal wiele do zrobienia w przyszłości.”

Rozwój nowej, wysoce oszczędnej technologii druku cyfrowego LaserSonic jest jedynie jednym z przykładów wielu udanych projektów, które w Interprint przeszły drogę od początkowej idei do skończonego produktu. Technologia ta pozwala na druk cyfrowy na różnych materiałach, w tym na papierze, folii czy tekturze, przy użyciu standardowych farb do druku wklęsłego oraz fleksograficznego. W porównaniu z konwencjonalnymi technologiami druku cyfrowego, ta innowacyjna metoda pozwala na znaczące obniżenie wysokich kosztów specjalistycznych farb oraz zmniejszenie ich negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Projekty tego typu są wyrazem tego, że Interprint tworzy środowisko pracy, w którym innowacyjność jest nie tylko mile widziana – do innowacyjności się tam zachęca. Konsekwentne zarządzanie innowacją sprawia, iż twórcze pomysły znajdują swe zastosowanie w pionierskich produktach, nowych technologiach oraz strategiach marketingowych.

Przedsiębiorstwa ubiegające się o tytuł “Top 100” biorą udział w dwuetapowej procedurze. O tym, czy firma przechodzi do kolejnej rundy decyduje zespół kierowany przez dr Nikolausa Franke, wykładającego przedsiębiorczość i innowacje na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu. Średniej wielkości przedsiębiorstwa oceniane są w pięciu kategoriach: sukces innowacji, klimat innowacji, innowacyjne procesy i organizacja, marketing innowacji oraz zarządzanie promocją innowacji. Punkty przyznaje się zarówno za wyniki w dziedzinie innowacji, jak również za potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa. Mentorem projektu „Top 100” jest profesor Lothar Späth, były premier Badenii-Wirtembergii w Niemczech. Konkurs jest organizowany przez compamedia GmbH, eksperta w dziedzinie analizy porównawczej projektów w średniej wielkości przedsiębiorstwach .
 

Tagi